Porządek obrad
I
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
II
Odczytanie i przyjęcie porządku obrad.
III
Przyjęcie dwóch protokołów z ostatnich sesji:
1.
Protokół nr 2 z dnia 17 maja 2024 roku,
2.
Protokół nr 3 z dnia 24 maja 2024 roku.
IV
Przedstawienie Raportu o stanie Gminy Dominowo za 2023 rok i debata nad Raportem.
V
Głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Dominowo wotum zaufania.
VI
Przedstawienie przez Wójta Gminy sprawozdania finansowego oraz z wykonania budżetu Gminy Dominowo za rok 2023 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.
VII
Zapoznanie się z treścią uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami Gminy za 2023 rok.
VIII
Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2023.
IX
Zapoznanie się z treścią Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dominowo w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2023.
X
Przedstawienie stanowiska pozostałych Komisji Rady Gminy oceniających wykonanie budżetu za rok 2023.
XII
Głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Dominowo za 2023 rok.
XIII
Głosowania za przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu za rok 2023.
XIV
Informacje Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
XV
Sprawozdanie Wójta o jego pracach w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza związanych z wykonywaniem uchwał Rady.
XVI
Rozpatrzenie pozostałych projektów uchwał lub zajęcie stanowiska:
1.
Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Dominowo za 2023 rok,
2.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie na własność Gminy Dominowo nieruchomości położonej w Murzynowie Kościelnym,
3.
Uchwała w sprawie ustalenia diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.
4.
Uchwała w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy.
5.
Uchwała w sprawie rozpatrzenia petycji.
6.
Uchwała w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Dominowo i jej jednostkom podległym oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną.
7.
Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Katarzyny w Bagrowie z przeznaczeniem na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane obiektów wpisanych do rejestru zabytków, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
XVII
Interpelacje i zapytania radnych.
XVIII
Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzednich sesjach.
XIX
Wolne głosy i wnioski.
XX
Zamknięcie obrad sesji.